pátek 2. července 2010

Zkušenosti s bundou Germas London po prvních pár tisících km


Moje ¾ bunda Germas, model London, má za sebou cca 3000 km v různém počasí. Od teplot 4 st.C do 32 st.C, za slunečného počasí, ve větru, dešti.

Zatím několikaměsíční používání na ni nenese stopy. Pouze asi 2x jsem ustřihl nit, která se třepila od klopy kapsy od suchého zipu, jinak je bunda bez známek toho, že by se povolovala, třepily se švy, záhyby, někde něco praskalo etc. V bundě jsem nejdříve jezdil vč. dešťové membrány a termovložky, kdy pro jízdu v asi 4 st.C ráno postačovalo oblečení pouze funkční tričko od firmy Palička (letní) a bavlněné tričko s krátkým rukávem. Kolem 15 st.C jsem vyjmul termovložku a pomocí patentů „utáhl“ rukávy bundy tak, aby při rychlé jízdě „nefofrovaly“. Kolem 16 – 17 st.C jsem vyjmul i dešťovou membránu a doposud jezdím s bundou „jen tak“.







Zjistil jsem, že nejlepší je stejně pro běžné ježdění oblečení bez membrán. To je všude PR řečí o prodyšnosti a teplostálosti a blabla... To se tedy divím, že v r. 1990 jsem vůbec mohl sednout již v dospělém věku na motorku a že jsem vlastně to ježdění přežil, když žádné takové vynálezy nebyly, aha? Zato v membránách ryze kosmické dokonalosti, než člověk vyjede z garáže, se zpotí jako pr... :-( I vyjel jsem několikrát v bundě bez membrány, v prodejně Bike-in v Rudné jsem si zakoupil kevlarové motojeansy Vanucci (vřele doporučuji – kvalitní provedení, dostatečná délka nohavic i na lidi např. 190 cm aj.) a jezdím. Když tuším, že bude pršet, tak si holt s sebou vezmu nepromok, nouzovou jednodílnou pláštěnku od Louise ostatně stejně vozím s sebou pod sedlem. Po několika týdnech jsem pevně rozhodnut se vyhýbat jakémukoliv oblečení s membránou. Raději vlezu do nepromoku, navíc, jízda i v drobném deštíku, kde by třeba i membrána fungovala, má za následek stejně to, že někam za krk a pod voda stejně zaleze, navíc před vámi jedoucí auta zvedají z cest jemnou mlhu bláta a špíny, tedy po průjezdu deštěm to pak znamená oblečení s membránou vyčistit. Což u nepromoku - jen ho svléknu, maximálně ho osprchuju vodou a omyju saponátem-mýdlem a hotovo a samotné motooblečení zůstává čisté.


Bunda má ventilační otvory na prsou a vzadu na lopatkách, v parných dnech to funguje tak, jak má. Zapínání bundy skutečně odolá náporu větru, neprofukuje skrz zip, krytý légou s patenty a suchým zipem po celé délce. Jen díky množství suchých zipů se mi stává, že klopa pravé horní kapsy (tedy její suchý zip) se mi hranou při oblékání chytne k suchému zipu légy hlavního zipu bundy. Ovšem, to je obecná vlastnost všeho, co někde má suché zipy. Do kapes bundy lze vlézt i v rukavicích, což oceňuji, když do nich dávám např. ID kartu či klíče.

Jako jediný drobný nedostatek vnímám, že by rukáv bundy nahoře u ramene (předpaží) mohl být o malinko užší, resp. kdyby šel stahovacím páskem více stáhnout, někdy při rychlosti nad 140 km/h, při jízdě v tričku bez vložky bundy, má tendenci „fofrovat“ ve větru. Ale jen pravý rukáv.

No, asi budu muset začít, jak je to dnes „moderní“, chodit do posilovny, abych měl na rukách svaly jak boule, zátylek jak vůl, co jde na porážku...pak ještě zlatý řetěz tloušťky lodního kolem krku, 5 drsných kérek, chodit v tílku... ojeté BMW s rourou od kamen místo výfuku, černými skly, spojlery z hustomegatuzing shopu a plazící se u země a budu drsney... :-) Jo, zapomněl jsem, ještě musím chodit na solárko a mít ledvinku u pasu Umbro apod. :-))))

S bundou Germas London jsem maximálně spokojen. Myslím, že časem k ní pořídím ještě kalhoty Germas Ecuador a budu plně turisticky vybaven. Také si myslím, že oblečení Germas je vhodnou ekonomičtější variantou oblečení např. Halvarsson a Jofama, nebo jiných, velmi slovutných a skutečně kvalitních značek. Mimochodem, od Halvarssons mám jednoduché rukavice a musím říci, že nic geniálnějšího, perfektně zpracovaného a při tom jednoduchého jsem ještě v ruce a na ruce neměl. Jen ty ceny...

Žádné komentáře:

Okomentovat