sobota 10. července 2010

Montáž centrálního stojanu SW-motech pro Honda CBF600S


Protože pomalu směřuji vylepšení svého motocyklu směrem k cestovatelskému "malolitrážnímu" :-) přibližovadlu, rozhodl jsem se doplnit stroj o centrální stojan.

Modely Honda CBF600 r.v. 2009 nejsou standardně vybaveny centrálním stojanem. Pouze verze ABS jej mají v základu již od výrobce. Modely mají pouze pohotovostní boční stojan. Ačkoliv zarytí příznivci sportovní jízdy na motocyklu tvrdí, že centrální stojan jsou jen kila váhy navíc a překáží to při řezání a klopení zatáček, jsem názoru, že chcete-li pro cesty za hranice nabalit motocykl a nastrojit jej plnými postranními taškami, kufrem, tankvakem a pod, je lépe toto udělat při motocyklu, který je odstaven na centrální stojan. Stejně tak v případě, že cesty přesáhnou obvykle 1000 km a je potřeba promazat sekundární řetěz, je jistě pohodlnější provést tento úkon a motocyklu na centrálním stojanu. Nebo nejen na cestách, ale i při běžné údržbe je centrální stojan výhodou. Nemluvě o případném řešení defektu pneu. Motocykl má zespodu přípravu na centrální stojan, nálitek s otvorem pro čep stojanu a dále pak otvor se závitem pro šroub - záchyt pružin centr.stojanu.

Centrální stojan Honda pro CBF600 stojí cca 5.000,- (5.500,-?) Kč. Náhradní řešení, kvalitativně shodné, se nabízí od producenta příslušenství, německé firmy SW-motech. V obchodě motorkar.net jsem obejdnal za cca 3.000,- stojan, který přišel v průběhu jen několika dní. Stojan je pečlivě zpracován, součástí dodávky je jasný návod a montážní materiál.

Montáž jsem provedl u mého kamaráda Martina. Ve 2 se cokoliv dělá lépe, navíc natáhnout zdvojenou pružinu chce více rukou :-) Prostor a klid jeho chalupy vč. plného vybavení nářadím zaručovalo hladký průběh akce, navíc Martin stojan shodného výrobce již montoval na svého V-Stroma 650.


K montáži je potřeba - sada klíčů, jsou potřeba nejméně o rozměru ok 12 mm a 15mm. Nejdříve je třeba povolit 2 šrouby, které drží koncovku výfuku a svod před koncovkou (aby bylo možno protáhnout čep stojanu). Poté se vloží pouzdra do ok stojanu, promazal jsem je lehce vazelínou a svěrákem jsme je v dřevěném obložení "zalisovali" do stojanu, k pravé nožičce stojanu se pak zamáčkne gumový doraz stojanu. Po přiložení stojanu do nálitku vespod motocyklu došlo k prostrčení dlouhého šroubu - osy a dotažení na druhé straně matkou, která je sploštělá, aby se nevyšroubovávala. Pro jistotu jsme ji zafixovali Loctitem, stejně jako šroub s kontramatkou záchytu pružin. Po dotažení stojanu je nutno zaháknout zdvojenou pružinu za záchyt a přetáhnout ji na záchyt na stojanu. Doporučení - vezměte někoho s velkou silou a napovídejte mu, že má pořádně zatáhnout, ať napne svaly aby se to sakra konečně zaháklo na své místo. :-) Po zaháknutí, zkontrolování všech šroubů, možno mtc. postavit na stojan. 


Btw - všimli jste si mého kufru? Givi V46Tech. jak to hezky ladí k motorce.... :-)



Děkuji tímto Martinovi (a jeho bližním) za azyl, za pomoc, birely, kafe etc etc. 

PS - vyberte si k montáží jiný den, než ten, kdy je na teploměru, jako nyní, 36,5 °C...

BTW - projel jsem se na martinově Suzuki V-Strom 650. Ale jo, zvykl bych si na to, jen...CBF to není, že? :-)