Přes mého kamaráda Erika se mi podařilo kontaktovat majitele opravdu zajímavého stroje. Romana, který vlastní motocykl Ural Vlk 750. Dalo by se říci, že přímého konkurenta Jawy 650. Přiznávám, že pro motocykly Ural mám slabost a velmi živě si dokáži představit, že třeba Ural se side by mohl být u mne v garáži. Požádal jsem proto Romana o pár postřehů a fotografií k jeho stroji a dovoluji si vám nabídnout ke čtení jeho zkušenosti s motocyklem Ural Vlk 750. Text jsem ponechal tak, jak jej Roman poslal, jen jsem jej doupravil, ovšem na doplnění háčků a čárek nějak nezbyl čas ;-)
Takže: URAL "Volk" 750
Vse kolem velkych motorek zacalo, kdyz jsem si v 19 dosetril na svou prvni velkou motorku, na vysnenou Jawu 350 chopper. S 350 jsem si uzil mnoho hezkych chvil - a vlastne do dnes uzivam. Projeli jsme CR, SR, byli jsme na Balatonu a 2 x Chorvatsko . 350 poslouchala a posloucha dodnes, tak pri rozhodovani o 4t hrala Jawa velkou srdecni roli. Takze v rozhodovani zustali 2 kandidati- Jawa 650 a Ural Vlk... Po zkusebni jizde na 650 jsem byl docela nadsen... ale po navstiveni prodejny ural a zasednuti za riditka Vlka bylo rozhodnuto...- bohuzel mi nebyla umoznena zkusebni jizda- Vlk na kterem jsem sedel, byl jiz prodan a cekal na prodejne na vyzvednuti... Prodejce mi stroj ochotne vytlacil pred prodejnu a aspon mi jej nakopl... a uz jsme psali zavaznou objednavku. Psal se prelom cervence - srpna.. motorka mela dorazit koncem srpna. Bbohuzel byla dodana az koncem listopadu.. - to jsem byl uz v Britanii... tak jsem poslal penize tatkovi a ten mi sel Vlka zaplatit a nadelat par fotek meho stroje :)
Tak jsem se stal majitelem Vlka. Motorku jsem vyzvedaval az v cervnu , kdy jsem prijel na 6 tydnu domu... po pokynech pred jizdou a seznamenim se strojem jsem slavnostne vyjel domu. U me nemuze jit nic hladce ,tak v kopci za Brnem mi motorka prestavala tahnout.. - po rychlem odstaveni na kraj cesty jsem citil jen pach ze zadniho kotouce..- tedy lehce drela zadni brzda (slavne Brembo- zlate sovetske veci- fachaji jak hodinky) - a zahrivanim se svirala cim dal tim vic. Zavolal jsem servis- Pavla Kuceru, ktery okamzite vyrazil na pomoc nove obeti, majiteli stroje ze SSSR :)
Po zchladnuti a prekontrolovani brzd a kontroly zavzdusneni jsem vyrazil v doprovodu Pavla Kucery, ktery me ochotne doprovazel az do Vyskova , kde jsme se po nekolika kontrolach brzdy rozloucili a ja pokracoval smerem k domovu jiz sam. Taze zadni brzda byla radne a rychle zabehnuta..
Dale jsem najezdil prvni 2500 kolem chalupy .. vcelku bezproblemove... na garancce se menil pouze olej , filtr , serizeni ventilu. Motor se jiz docela uvolnoval... Po garancce jeste 1000 km kolem chalupy , a hned zatezkavaci zkouska - ve dvou - i s PAVem - do Nemecka na Titisee-male jezero nedaleko Kostnice. Motor se nadherne uvolnil a dostal vykon.
Cestou jsem si vsiml kapajicicho oleje od altu- tedy vadne gufero pod altem. Jinak stroj naprosto bezproblemovy - ocenil jsem pohodlny posez a predstupacky s prepakovanim- jinde nohy uz ani nedavam...- je to velmi komfortni... - nohy za valce davam az kdyz je opravdu zima - v botech se da udrzet docela ok klima... :) Ale je to na ukor luxusne pohodlneho posedu.
Pri 6500 km dalsi garancka (diky ceste jsem to trochu o nejaky kilometr presvihl.)
Vymena gufera pod altem , olej, filtr... serizeni ventilu a smesi na karbech.
Zadne vetsi problemy nenalezeny. Motor krasne tahne.
Momentalne najeto 12 tis. km. Mam ladene vyfuky. Zatim krome problemu se zadni brzdou a pri koupi vadneho gufera, jsem nenasel praskajici draty a chabou elektroinstalaci jako majitele J650..
Tedy muzu rict, ze Ural je motorka, ktera ma dusi, prijemny zvuk, pohodlny posez a dostatecny vykon od spodu.
Zpatecka je k nezaplaceni. Zvlaste ,kdyz jedu ve dvou a s PAVem.
Jako obrovsky klad povazuji taky startpaku - starter pouzivam jen zridkakdy. :) Mam rad proste nakopnuti pakou :)
S mym stylem jizdy - krajinkar - cestovni rychlost mezi 65-95 (spotreba mezi 4,1- 4,5 l/1ookm) mam dojezd na nadrz pres 450 km. Vetsinou pri 380 km zacinam uvazovat o tankovani a tankuji zhruba kolem 400-430 km. Coz je taky velky klad, mit pod sebou 21 litrovou nadrz.
Jako zapor povazuji ne moc stastne vyresenou paku zadni brzdy na normalnich stupackach- mela byt vyosena - je docela problem dostat nohu mezi karb a paku brzdy (na predstupackach OK)
Docela tvrde zadni odpruzeni, nektere hrby mi jdou do zad.
Absence vystraznych blinkru a docela nizka olejova vana. Obcas jsem nucen jet lehky teren - pri hledani mista k rozestaveni stanu, nebo cesta, ktera je znacena jako 3-kova se zmeni na rozoranou polni cestu, po ktere jsem musel krosit pres 10 km, tak mam docela strach - jeste jsem ale nezavadil.
Dale docela zapor, ze neni spolecny olej pro motor a prevodovku. Kazda napln je zvlast a jak motor, tak prevodovka jej pojme docela hodne.
Absence 5tky
Nelze koupit originalni doplnky. Vse si musim nechat udelat - viz Operka spolujezdce, drzaky brasen, tazne Pav...
Vlk se mnou projel Sumavu, neco malo nemecka (na svycarske hranice a zpet s prujezdem Mnichova a zastavkou v Dachau).
Neco malo po Slovensku - termaly Podhajska, Raca a Chorvatsko. Vsechny cesty jsem jel s plnou polni - tedy PAVem a vecmi na Xdni.
Celkovy dojem z jezdeni na Vlkovi je uzasny. Jezdim na neobycejnem stroji, ktery neni a ani obrovsky vykonny, ani super moderni,
ale poctivy chopper podle stare skoly, na kterem se stava i obycejna projizdka kolem chalupy nevsednim zazitkem.
Zapomnel jsem dodat, ze v prvnich 6 tis km se mi zlomil bocni stojan ve svaru - byl pouzitelny- protoze byl ve spoji
kde se do sebe zasunuje - jenomze Ivan jej delal asi v patek, takze vetsina svaru byla mimo spoj a spoj drzel jen na jednom bode. Stojan byl pro jistotu vyztuzen kulatinou (toto nebylo třeba, ale rikal jsem si - co kdyby) a jezdil jsem dal (asi 14 dni), nez mi postou prisel novy - v ramci reklamace. Na reklamaci stacily zaslat fotky a P. Kucera vse vyridil k me spokojenosti.
Sovetsky budik funguje k plnne spokojenosti. Rucicka netancuje, takze si troufam rict,ze zatim je bytelnejsi, nez Jawacky :-)
Planovane upravy na stroji jsou minimalni - az se dokopu, tak udelam vystrazne blinkry a nekdy oddelam zadni sedlo, protoze od dob, co divka jezdi 350tku, jej nepotrebuji ;)
Dalsi vec, co chci - jsou blinkry na PAVu, ale to se mi bude muset chtit. Momentalne se trapim se zprovoznenim motoru CZ 501.
Moc děkuji Romanovi za jeho článek.