pátek 18. června 2010

Spotřeba Honda CBF 600 S

Tak jsem si dal tu práci a vytvořil graf spotřeby mé Hondy CBF 600S
Díky, Mr.Exceli.
Spotřebu si měřím. Na námitky proč, že moto je jen o radosti a na náklady se kašle, odpovídám, že když chcete cestovat dál než za humna, pak znát svoji potřebu pro zjištění nákladů na delší cesty určitě není k zahození :-P
Ony špičky, kdy spotřeba stoupne nad dejme tomu 4,9 l/100 km, jsou způsobeny tím, že jsem trochu více větral výfuky a rychlost často atakovala pole nad 160km/h rychloměru - no, zkoušel jsem jízdu v 180-200 km/h. Prázdná nedělní dálnice v poledne. Mezi námi: Není to ono. To je kalup, kdy jsem stále čekal, kde se co šustne, kde bude díra v asfaltu, jestli náhodou to ojedinělé auto mi nezkříží cestu. Myslím, že mi vyhovuje cestovní rychlost 110 - 120 km/h a dejme tomu pro zrychlené přesuny něco kolem 130-140 km/h, vyjímečně při předjetí k 160 km/h. Na víc naše cesty stejně nejsou, mám se rád a nehodlám porušovat dopravní předpisy. Na D1 v okolí Prahy je stejně rychlá jízda na moto plánovaná sebevražda, klidně splývám s hl.proudem ve středním a pravém pruhu 110 km/h, naskytne-li se mi řídká příležitost tam cestovat. A nejvíc miluju stejně cesty za Lány, Křivoklátem, kde se klidně šourám 60 km/h. To mám dojem, že mi benzín snad v nádrži i přibude :-)

V grafu je křivka spotřeby 0 - až 3.800 km

Patrné jsou horní výkyvy - je to velmi rychlá jízda a k tomu i město. Městský provoz je víceméně lehce nad 5 l, jízda nad 150 km/h = více jak 5,25. 

První spotřeby lehce nad 5 l byly dány syrovostí a zajížděním motoru. 

Při běžném cestování spotřeba osciluje mezi 4,5 - 5 l/100 km. S tím jsem navýsost spokojen


2 komentáře:

  1. Tak jsem se zkusil i já trošku podívat na spotřebu u své CBF 1000. Pohodová jízda, občas ostřejší předjetí, pár kopců v Krkonoších, a bylo to za 4,99l. Docela mě to mile překvapilo.

    OdpovědětVymazat
  2. myslím, že mojí CBF je výrazněji znát styl jízdy vs.spotřeba, než u CBF1000, nicméně i tam lze stylem jízdy jet za 5 l/100 km, i za 7,5 l/100km. U mojí 600cc je to jasné, kroutící moment nutí řadit častěji a točit motor, 1000ccm si to přebublá snáze.

    OdpovědětVymazat