neděle 3. října 2010

Givi X 0.8 - dojmy a zkušenosti, 1. část


Dnes jsem opět vyjel na silnice kolem Prahy vyzkoušet opět novou helmu Givi X 0.8, stříbrnou vyklápěčku producenta příslušenství z italského města Flero.




Několik souhrnných informací.
Vyklápěčka Givi X 0.8 ("X-Modular") se vyrábí prozatím v těchto barvách: 
  • černá lesklá, 
  • černá matná, 
  • stříbrná a 
  • bílá.
Video je ZDE
Přilba je plastová (plast zn. STC), ve velikostech XXS-XXL. Hmotnost cca 1.800 g ( 1.780 +/- 50g). Lze ji doplnit nalepovacím Pinlockem Přední plexi je čiré (možnost dokoupení tmavého), s proti mlžící úpravou.

Je vybavena větracími otvory na bradě, na čele a odvětrávacím otvorem vzadu.




 Helma je vybavena samostatně ovládanou sluneční clonou, která se ovládá vlevo páčkou. Ovládání je za pomoci pružiny, která zajistí bleskurychlé odklopení sluneční clony, např. při vjezdu do tunelu. Sluneční clona je dostatečně vykrojená, takže při jejím vysunutí je téměř celé zorné pole řidiče chráněno.

Helma je vybavena vyjímatelným (a antialergickým vnitřkem) a dodávána s dvěma "ucpávkami", částmi, které lze vložit do helmy v prostoru uší a utěsnit uši před aerodynamickým hlukem při vysoké rychlosti, nechce-li uživatel např. využít vestavby komunikátoru.
Otevírání helmy se děje zatlačením na "čudlík" v bradě helmy směrem vzhůru", v horní poloze se brada helmy "zacvakne", takže nehrozí samovolné zavření helmy, pakliže se s ní rozjedete a jedete s vyklopenou bradou (ačkoliv se toto samozřejmě zřejmě z legislativních důvodů nedoporučuje. Podbradový deflektor zamezuje nepříjemnému foukání dovnitř helmy.

Zapínání helmy je dnešní klasikou - ohebný zubatý jazýček dovnitř zámku, zatažením za očko u zámku se mechanismus odblokuje a lze řemínek pod bradou rozepnout.
Měl jsem obavy, že helma bude případně dosti hlučná, protože čep plexi je překryt plastem a není uvedené místo hladké, jako např. u některých integrálních helem, ale realita je přesně opačná. Helma v tomto místě nevyluzuje nepříjemný hluk a navíc i při velmi vysoké rychlosti, která atakuje maximálku mého stroje, helma nehvízdá a hlavně nezačne se na mojí hlavě jaksi "tlačit" na obličej, ale sedí stejně, jako když jedu 60 km/h.


Mám tak nějak dojem, že i po stylistické stránce se Givi X 0.8 ve stříbrné barvě k mojí Hondě CBF 600 S hodí ;-)