sobota 10. července 2010

Montáž centrálního stojanu SW-motech pro Honda CBF600S


Protože pomalu směřuji vylepšení svého motocyklu směrem k cestovatelskému "malolitrážnímu" :-) přibližovadlu, rozhodl jsem se doplnit stroj o centrální stojan.

Modely Honda CBF600 r.v. 2009 nejsou standardně vybaveny centrálním stojanem. Pouze verze ABS jej mají v základu již od výrobce. Modely mají pouze pohotovostní boční stojan. Ačkoliv zarytí příznivci sportovní jízdy na motocyklu tvrdí, že centrální stojan jsou jen kila váhy navíc a překáží to při řezání a klopení zatáček, jsem názoru, že chcete-li pro cesty za hranice nabalit motocykl a nastrojit jej plnými postranními taškami, kufrem, tankvakem a pod, je lépe toto udělat při motocyklu, který je odstaven na centrální stojan. Stejně tak v případě, že cesty přesáhnou obvykle 1000 km a je potřeba promazat sekundární řetěz, je jistě pohodlnější provést tento úkon a motocyklu na centrálním stojanu. Nebo nejen na cestách, ale i při běžné údržbe je centrální stojan výhodou. Nemluvě o případném řešení defektu pneu. Motocykl má zespodu přípravu na centrální stojan, nálitek s otvorem pro čep stojanu a dále pak otvor se závitem pro šroub - záchyt pružin centr.stojanu.

Centrální stojan Honda pro CBF600 stojí cca 5.000,- (5.500,-?) Kč. Náhradní řešení, kvalitativně shodné, se nabízí od producenta příslušenství, německé firmy SW-motech. V obchodě motorkar.net jsem obejdnal za cca 3.000,- stojan, který přišel v průběhu jen několika dní. Stojan je pečlivě zpracován, součástí dodávky je jasný návod a montážní materiál.

Montáž jsem provedl u mého kamaráda Martina. Ve 2 se cokoliv dělá lépe, navíc natáhnout zdvojenou pružinu chce více rukou :-) Prostor a klid jeho chalupy vč. plného vybavení nářadím zaručovalo hladký průběh akce, navíc Martin stojan shodného výrobce již montoval na svého V-Stroma 650.


K montáži je potřeba - sada klíčů, jsou potřeba nejméně o rozměru ok 12 mm a 15mm. Nejdříve je třeba povolit 2 šrouby, které drží koncovku výfuku a svod před koncovkou (aby bylo možno protáhnout čep stojanu). Poté se vloží pouzdra do ok stojanu, promazal jsem je lehce vazelínou a svěrákem jsme je v dřevěném obložení "zalisovali" do stojanu, k pravé nožičce stojanu se pak zamáčkne gumový doraz stojanu. Po přiložení stojanu do nálitku vespod motocyklu došlo k prostrčení dlouhého šroubu - osy a dotažení na druhé straně matkou, která je sploštělá, aby se nevyšroubovávala. Pro jistotu jsme ji zafixovali Loctitem, stejně jako šroub s kontramatkou záchytu pružin. Po dotažení stojanu je nutno zaháknout zdvojenou pružinu za záchyt a přetáhnout ji na záchyt na stojanu. Doporučení - vezměte někoho s velkou silou a napovídejte mu, že má pořádně zatáhnout, ať napne svaly aby se to sakra konečně zaháklo na své místo. :-) Po zaháknutí, zkontrolování všech šroubů, možno mtc. postavit na stojan. 


Btw - všimli jste si mého kufru? Givi V46Tech. jak to hezky ladí k motorce.... :-)



Děkuji tímto Martinovi (a jeho bližním) za azyl, za pomoc, birely, kafe etc etc. 

PS - vyberte si k montáží jiný den, než ten, kdy je na teploměru, jako nyní, 36,5 °C...

BTW - projel jsem se na martinově Suzuki V-Strom 650. Ale jo, zvykl bych si na to, jen...CBF to není, že? :-)


2 komentáře:

  1. Nedokážu si představit motorku bez hlavního stojanu. Takže jednoznačně palec nahoru!
    Kufr parádní. Moc se mi líbí. Na moji černou tisícovku by se taky hodil víc tenhle typ. No holt mám ty odrazky červený, no... :-)
    Co se týče toho V-Stroma... jako dobrý, ale u Suzuki mi začínají vadit ty obstarožní blinkry...

    OdpovědětVymazat
  2. blinkry nejsou ani tak to zásadní. Spíše mi nějak neladí usazení výfuku u sedla, chce-li člověk boční kufry-brašny, musí být daleko "od motorky".
    Transalp bych volil raději (kdybych musel), ovšem Suzuki boduje výrazněji cenou.

    OdpovědětVymazat