pátek 27. srpna 2010

Jirkův příběh (zlomená noha)


Jirkův příspěvek:



Takže tímto pádem se naše cesty rozdělily a já pokračoval sanitkou poznávat rozdíly italského a českého zdravotnictví.Po cestě jsem si uvědomil,že jsem naštěstí uzavřel připojištění u Generali.Cena 120 kč.Jelo se mi klidněji,protože jsem věděl, že kamarádi se postarali o motorku a věci s tím spojené. Po příjezdu na kliniku,kde oprava nohou je jejich denní chléb,mě dovezli na příjem.Tam jsem pracně mojí chabou němčinou vypsal nějaké iniciály a sestra po nahlédnutí do papírů k mému překvapení mluvila slovensky. Pracovala tam 20 let. Po rtg mi řekli, že je nutná operace,takže po standardních vyšetřeních na nestandardních zařízeních (rtg a pod.) mě zavezli na sál.Po spinální anestezii jsem jim stejně usnul celkově! Celodenní únava. Nohu mi nestandardně opravil primář, který jinak v noci nedělá. Asi mě bral jako zpestření v době, kdy lyžaři nejsou a tím pádem málo práce. Druhý den jsem dal kartičku od pojišťovny na vyřízení formalit a musím říct, že pojišťovna jednala velmi profesionálně, rychle a bez problémů.Co se týká stravování, tak nějak si představuju jeden ze 7 hříchů: obžerství. Prostě jsem nedojídal, nešlo to. Jediná nevýhoda byla,že nebylo s kým promluvit a něco přečíst. Teda bylo,ale italsky. Jako další nadstandardní službu mi nabídl na sádrovně doktor, že má taky motorku (Ducati,jak jinak) a malou dílnu na opravy. Pokud by moje BMW nebyla v pořádku, že není problém ji opravit. Po třech dnech pro mě přijela sanitka z Česka a převezla mě domů. Celkově špitál v Itálii můžu oznámkovat 1A. Po vrácení do tvrdé reality v česku (poplatky,čekání atd.) jsem šel na kontrolní rtg. Doktor prohlásil nohu za mistrovské dílo a důvěrně mi řekl, že na opravu v této kvalitě bych tady neměl šanci.


Itlská anabáze bude mít možná pokračování. Za rok musím jít vytáhnout 15 šroubů a 2 železa. Ale protože v dokumentaci není výrobce šroubů, tak zdejší ortoped nemůže nohu otevřít. Nezná typ šroubováku.Takže bych na náklady VZP zase jel na výlet do Itálie,což mě hodně mrzí. :-))) Samozřejmě bych jel po známé trase Timmelsjoch atd.!!! Doufám,že příští rok se mi podaří dojet domů na motorce a ne zase sanitkou. 
 
pozn. Bob: foto noha před operací a po operaci ;-) 




Žádné komentáře:

Okomentovat