18.4.2010 jsem se domluvil s kamarádem Jirkou, že zase společně vyvětráme svoje stroje. Dali jsem si sraz dopoledne u Chomutova a Jirka vzal s sebou i kolegu "Jacktora" s jeho superrychlou Jawa 350/640. Počasí na duben perfektní. Bylo kolem 16°C, slunečno, žádné mouchy. Chtěl jsem vidět zblízka pořádný povrchový důl, podívat se na vodní nádrž Přísečnice a podél hranic z Vejprt se projet na Boží dar.
Setkání na bodě "B", který jsem zvolil podle leteckého pohledu na google maps :-), se nakonec povedlo (ještě že existují mobily. Jak jsme bez nich před lety mohli žít???).
Bohužel, trasa na hranu dolu Merkur se nezdařila. Přece jen, pro moji Hondu a pneu Bridgestone-Battlax nebyla cesta z hrubé šotoliny či škváry ideál. Takže jsme se otočili, zadal jsem do mobilu-navigace cíl přehrada Přísečnice přes "větrníkový park" a jedem!

Po krátké přestávce jsem se rozjeli po naprosto dokonalé silnici č. 224 na hráz přehrady Přísečnice. Sypaná hráz zadržuje vodu na místě bývalého městečka Horního svobodného města Přísečnice. Počátky jeho vzniku se kladou kolem roku 1200. Po nálezu stříbra v okolí a stříbrné horečce kolem let 1530 začíná rozkvět města za pomoci rodu Šliků, roku 1546 je město povýšeno na Královské horní město. V roce 1918 bylo město začleněno do ČSR, odkud bylo v r. 1938 odtrženo a připojeno k Německu. V r. 1946 bylo odsunuto německé obyvatelstvo. V letech 1971-72 započala stavba hráze, v pozdějším roce byly odstřeleny všechny budovy ve městě a poté napouštěna přehrada, která je nyní důležitým vodním zdrojem pro pitnou vodu.
účastníci akce :-) Samí pěkní hoši, že jo? No manekýni ne, to ne...

Po silnici č.95 jsme vyjeli nahoru na Boží dar, úžasný stoupák po svahu Fichtelbergu a překročili jsme hranici zpět do ČR. Občas je u silnici vidět zbytky sběhu, takže jsem neodolal a zabořil do něj alespoň přední kolo.
Na české straně sněhu přibývalo, protože jsem si spletl odbočku (jel jsem chvíli bez navigace), zavedl jsem kluky i na Klínovec. V lese byla téměř souvislá sněhová pokrývka, silnice ale byla suchá. Na Klínovci se lyžovalo, sjezdovka byla pokrytá sněhem, ale kolem cest už bylo sněhu méně, protože vrchol je odkrytý a nechráněn stromy.
Otočili jsme tedy své stroje a opět uzoulinkými cestami jsme začali sjíždět dolů pod hory, cílem bylo město Kadaň. Silnice byly suché, ale protože jsou to skutečně cesty, určené snad jen pro několik místních a lesní správu, jejich kvalita není vysoká (ovšem středočechy nemůže takovýto povrch nijak zaskočit, je to běžný stav). Cestou přes Srní a Malý Hrzín jsem sjeli na silnici č.13 a přejeli přes Klášterec nad Ohří do Kadaně. Klesání nás trochu zdrželo, protože Jawě 350/640 se teplem při brzdění kousla přední kotoučová brzda.
Cestu domů jsem pak volil směrem na Podbořany, na Karlovarskou silnici a na Prahu.
Celkem jsem tohoto dne najel 250 km s průměrnou spotřebou 4.38 l/100 km. Styl jízdy byl turistický, tedy silnice I-II.tř. cca 90-100 km/h, po dálnici cca 120 km/h a další silnice dle charakteru povrchu. Bylo dosti prudkých stoupání-klesání, na hezkých površích ve stoupáních a zatáčkách jsem dosti popustil uzdu a nechal vylétnout otáčky k červenému poli. Motorka se chovala vzorně, neprotestovala proti povrchům cest a velmi pohodlně mne dovezla domů.