Takže: URAL "Volk" 750
Vse kolem velkych motorek zacalo, kdyz jsem si v 19 dosetril na svou prvni velkou motorku, na vysnenou Jawu 350 chopper. S 350 jsem si uzil mnoho hezkych chvil - a vlastne do dnes uzivam. Projeli jsme CR, SR, byli jsme na Balatonu a 2 x Chorvatsko . 350 poslouchala a posloucha dodnes, tak pri rozhodovani o 4t hrala Jawa velkou srdecni roli. Takze v rozhodovani zustali 2 kandidati- Jawa 650 a Ural Vlk... Po zkusebni jizde na 650 jsem byl docela nadsen... ale po navstiveni prodejny ural a zasednuti za riditka Vlka bylo rozhodnuto...- bohuzel mi nebyla umoznena zkusebni jizda- Vlk na kterem jsem sedel, byl jiz prodan a cekal na prodejne na vyzvednuti... Prodejce mi stroj ochotne vytlacil pred prodejnu a aspon mi jej nakopl... a uz jsme psali zavaznou objednavku. Psal se prelom cervence - srpna.. motorka mela dorazit koncem srpna. Bbohuzel byla dodana az koncem listopadu.. - to jsem byl uz v Britanii... tak jsem poslal penize tatkovi a ten mi sel Vlka zaplatit a nadelat par fotek meho stroje :)
Tak jsem se stal majitelem Vlka. Motorku jsem vyzvedaval az v cervnu , kdy jsem prijel na 6 tydnu domu... po pokynech pred jizdou a seznamenim se strojem jsem slavnostne vyjel domu. U me nemuze jit nic hladce ,tak v kopci za Brnem mi motorka prestavala tahnout.. - po rychlem odstaveni na kraj cesty jsem citil jen pach ze zadniho kotouce..- tedy lehce drela zadni brzda (slavne Brembo- zlate sovetske veci- fachaji jak hodinky) - a zahrivanim se svirala cim dal tim vic. Zavolal jsem servis- Pavla Kuceru, ktery okamzite vyrazil na pomoc nove obeti, majiteli stroje ze SSSR :)
Po zchladnuti a prekontrolovani brzd a kontroly zavzdusneni jsem vyrazil v doprovodu Pavla Kucery, ktery me ochotne doprovazel az do Vyskova , kde jsme se po nekolika kontrolach brzdy rozloucili a ja pokracoval smerem k domovu jiz sam. Taze zadni brzda byla radne a rychle zabehnuta..
Dale jsem najezdil prvni 2500 kolem chalupy .. vcelku bezproblemove... na garancce se menil pouze olej , filtr , serizeni ventilu. Motor se jiz docela uvolnoval... Po garancce jeste 1000 km kolem chalupy , a hned zatezkavaci zkouska - ve dvou - i s PAVem - do Nemecka na Titisee-male jezero nedaleko Kostnice. Motor se nadherne uvolnil a dostal vykon.
Cestou jsem si vsiml kapajicicho oleje od altu- tedy vadne gufero pod altem. Jinak stroj naprosto bezproblemovy - ocenil jsem pohodlny posez a predstupacky s prepakovanim- jinde nohy uz ani nedavam...- je to velmi komfortni... - nohy za valce davam az kdyz je opravdu zima - v botech se da udrzet docela ok klima... :) Ale je to na ukor luxusne pohodlneho posedu.
Pri 6500 km dalsi garancka (diky ceste jsem to trochu o nejaky kilometr presvihl.)
Vymena gufera pod altem , olej, filtr... serizeni ventilu a smesi na karbech.
Zadne vetsi problemy nenalezeny. Motor krasne tahne.
Momentalne najeto 12 tis. km. Mam ladene vyfuky. Zatim krome problemu se zadni brzdou a pri koupi vadneho gufera, jsem nenasel praskajici draty a chabou elektroinstalaci jako majitele J650..
Tedy muzu rict, ze Ural je motorka, ktera ma dusi, prijemny zvuk, pohodlny posez a dostatecny vykon od spodu.
Zpatecka je k nezaplaceni. Zvlaste ,kdyz jedu ve dvou a s PAVem.
Jako obrovsky klad povazuji taky startpaku - starter pouzivam jen zridkakdy. :) Mam rad proste nakopnuti pakou :)
S mym stylem jizdy - krajinkar - cestovni rychlost mezi 65-95 (spotreba mezi 4,1- 4,5 l/1ookm) mam dojezd na nadrz pres 450 km. Vetsinou pri 380 km zacinam uvazovat o tankovani a tankuji zhruba kolem 400-430 km. Coz je taky velky klad, mit pod sebou 21 litrovou nadrz.
Jako zapor povazuji ne moc stastne vyresenou paku zadni brzdy na normalnich stupackach- mela byt vyosena - je docela problem dostat nohu mezi karb a paku brzdy (na predstupackach OK)
Docela tvrde zadni odpruzeni, nektere hrby mi jdou do zad.
Absence vystraznych blinkru a docela nizka olejova vana. Obcas jsem nucen jet lehky teren - pri hledani mista k rozestaveni stanu, nebo cesta, ktera je znacena jako 3-kova se zmeni na rozoranou polni cestu, po ktere jsem musel krosit pres 10 km, tak mam docela strach - jeste jsem ale nezavadil.
Dale docela zapor, ze neni spolecny olej pro motor a prevodovku. Kazda napln je zvlast a jak motor, tak prevodovka jej pojme docela hodne.
Absence 5tky
Nelze koupit originalni doplnky. Vse si musim nechat udelat - viz Operka spolujezdce, drzaky brasen, tazne Pav...
Vlk se mnou projel Sumavu, neco malo nemecka (na svycarske hranice a zpet s prujezdem Mnichova a zastavkou v Dachau).
Neco malo po Slovensku - termaly Podhajska, Raca a Chorvatsko. Vsechny cesty jsem jel s plnou polni - tedy PAVem a vecmi na Xdni.
Celkovy dojem z jezdeni na Vlkovi je uzasny. Jezdim na neobycejnem stroji, ktery neni a ani obrovsky vykonny, ani super moderni,
ale poctivy chopper podle stare skoly, na kterem se stava i obycejna projizdka kolem chalupy nevsednim zazitkem.
Zapomnel jsem dodat, ze v prvnich 6 tis km se mi zlomil bocni stojan ve svaru - byl pouzitelny- protoze byl ve spoji
kde se do sebe zasunuje - jenomze Ivan jej delal asi v patek, takze vetsina svaru byla mimo spoj a spoj drzel jen na jednom bode. Stojan byl pro jistotu vyztuzen kulatinou (toto nebylo třeba, ale rikal jsem si - co kdyby) a jezdil jsem dal (asi 14 dni), nez mi postou prisel novy - v ramci reklamace. Na reklamaci stacily zaslat fotky a P. Kucera vse vyridil k me spokojenosti.
Sovetsky budik funguje k plnne spokojenosti. Rucicka netancuje, takze si troufam rict,ze zatim je bytelnejsi, nez Jawacky :-)
Planovane upravy na stroji jsou minimalni - az se dokopu, tak udelam vystrazne blinkry a nekdy oddelam zadni sedlo, protoze od dob, co divka jezdi 350tku, jej nepotrebuji ;)
Dalsi vec, co chci - jsou blinkry na PAVu, ale to se mi bude muset chtit. Momentalne se trapim se zprovoznenim motoru CZ 501.
Moc děkuji Romanovi za jeho článek.